onsdag

Dagens läxa



Det här kanske är en matblogg. Jag vet inte. Men dagens läxa är i alla fall; om ett recept har 12 olika ingredienser så börja inte laga det en vanlig onsdag kl. 17.45! Inte om du inte vill att det ska bli synd om ditt lilla barn som aldrig får gå och lägga sig och som kommer att bli såå trött i morgon. Jag hittade ett spännande recept i Buffé och var tvungen att testa; chilikyckling med ingefära hette det. Rekommenderas! Man kan ha vin till, jag läste på Annas blogg i går att man kunde ta sig ett glas vin så där bara. Så då gjorde jag det :-)

Snart är det dags för LOST!

3 kommentarer:

b a n d s t i g e n sa...

Darling! Det låter som spännande smaker...var det gott då?????????

Petra sa...

Muffinsen: jo, det var jättegott! Både man och sexåring tyckte det var super!

Peace in mind sa...

Jag rotar genast fram receptet ur tidningsinsamlingskassen. Du får gärna skylla på mig om du vill dricka vin, det ingår:)