torsdag

Hjärtmat


Så här såg vår allahjärtansdag middag ut. Det är pasta, Coops lyxvariant (där de basunerar ut på etiketten "tillverkad i bronsform" jag menar kom igen när den är tillverkad i guldform!). Västerbottenostsås med broccoli, rostade valnötter och breasola. Till det mitt favoritvin McPherson Shiraz, mmm.
Jag inspirerades av diverse matbloggar och av en bagel jag åt igår på Barista, med struts och västerbotten-dijonkräm. Förresten så har Barista (som dessutom är Fair trademärkt) 100 gånger godare kaffe än Espresso house (ha de får ingen länk!)

4 kommentarer:

b a n d s t i g e n sa...

Det är sant. Jag gråter av avundsjuka. Åh, vinet! Och tallriken ser så ljuvlig ut i hop med det italienska!

Peace in mind sa...

Jag blir genast en copycat och kör på det imorgon, med vin och hela kittet. Tusen tack för det!!!

Kerstin sa...

Åh, vad mumsigt...

Petra sa...

Happymuffin Inte ska du gråta :) men vinet var värt en liten tår, porslinet är ärvt från min mormor.
anna Oj, då får jag hoppas att det blir gott, glöm inte att rosta valnötterna, också hade jag lite dijonsenap i såsen :-)
Kerstin Jo, ganska men 6-åringen tyckte det var "döäckligt"!