fredag

En kurs att rekommendera




Om man klickar på bilderna så kan man se arbetet mer i detalj.
Förra terminen läste jag en kurs på distans vid Högskolan i Jönköping; Digital bildbehandling 7,5 (mostsvarande 10 gamla hp). Jag kan verkligen rekommendera den. Man får lära sig det mesta av bildbehandlingens olika moment och så får man tillfälle att fördjupa sig i ett specialområde. Jag valde restaurering eftersom det passar mitt yrke bra. Bilden ovan föreställer min farfars mors födelsedagskalas och den var i ett bedrövligt skick. Nedan syns resultatet efter min bildbehandling i Photoshop. Jag är faktiskt riktigt nöjd.
Skynda och anmäl er till kursen: http://www.moderskeppet.se/kurser/distanskurs

10 kommentarer:

Editor sa...

Har anmält mig dit, ska bara skicka in beygen!

Solrosfrö sa...

Så mycket man kan fixa med dagens teknik - fascinerande!

Linda K sa...

tack för tips! tror minsann jag ska anmäla mig, så får jag se hur jag hinner med sen i höst :)

Petra sa...

caroline: Du kommer inte ångra dig!
jessika: Ja, bilder kan manipuleras hur som helst. Och det är ju både positivt och negativt. I det här fallet; positivt.
Linda K: Gör det! Det braiga med den här typen av distanskurs är att man kan se lektionerna hur många gånger som helst och när man vill.

Vera sa...

ja, den här kursen skulle jag behöva gå på. tack för ditt tips Petris ;)

Petra sa...

vera: Your´e welcome!

C. Meow sa...

Jag har aldrig jobbat i Photoshop och skulle "bara" vilja ha ett program att "snygga" till mina foton. Åtminstone till en början. Skulle du ändå rekommendera Photoshop, har hört att det är rätt svårt?

Petra sa...

Nej, det är inte svårt. Men man behöver lite handledning! Photoshop är bäst för man kan göra allt i det. Det finns oändliga möjligheter i PS men man behöver bara använda de man vill

Borsökna Östergård sa...

Nämen åh vad bra det blir... Utopi att tro att jag ska hinna gå kursen. Krisar det kan jag kanske köpa in tjänsten av dig ;-)

Petra sa...

ankie: Så, tillbaka till fastlandet? Du kan köpa mig anyday ;-)