torsdag

En utmaning, Hurra!

Vad är väl ett bättre botemedel mot bloggtorka än en utmaning? Det är Anna som utmanar mig att rekapitulera mitt liv! Okej då.

För fem år sedan - 2003 Då var min son ett och ett halvt år och jag hade precis landat i föräldrarollen. Jag förstod inte att uppskatta den första spädbarnstiden och var inte riktigt tillfreds med att vara mammaledig, Men det var ju dumt, NU hade jag gärna varit mammaledig.

För tio år sedan - 1998 Inget bra år, alls. Vi bodde i en skånelänga ute på slätten med märkliga grannar varav somliga talade en dialekt som inte ens jag förstod...Jag fick diabetes, typ 1 och var tvungen att anpassa mig till det. När jag gjort det och tog tag i mitt hästprojekt, vilket hade avstannat i och med sjukdomen, då ramlade jag av en häst och fick en fraktur på ryggraden. Ridå!

För femton år sedan - 1993 Då levde jag livets glada dagar, delade en fin lägenhet med superbra läge i Malmö med en kompis. Jag pluggade, läste konstvetenskap och var ute kanske fyra gånger i veckan.

För tjugo år sedan - 1988 Sista året i gymnasiet, studenten. Svartklädd och gick på svartklubb. Roskildefestivalen! Började jobba i köket på MAS för jag skulle ju absolut inte läsa på universitetet...det höll tre månader sedan; Lund here I come!

Det här var riktigt roligt och nu vill jag utmana lite andra bloggkompisar till exempel Sara, Jessika och Camilla. Kom igen!

12 kommentarer:

sara sa...

Utmaningen fixad.

Solrosfrö sa...

Kul utmaning - jag skall fila på detta under dagen. Har lite att stå i idag eftersom jag blev mamma för första gången idag för - 13 år sedan :)
Hälsningar tonårsmorsan :D

Peace in mind sa...

Skumläste om 1988, och tyckte mig se ordet gonorré. Hur knäpp är inte jag??? Men det är ganska intressant att rekapitulera sitt liv då o då. Ger lite perspektiv på tillvaron. Kram:)

Petra sa...

sara: Bra!
Jessika:Det måste ju firas ordentligt :-D
anna: Så roligt hade jag inte! Hur kunde du läsa det :-O ?

Peace in mind sa...

Jag vet inte, ber tusen gånger om ursäkt. Måste vara min fantasi som spelade mig ett spratt. FÖRLÅT;(

Vera sa...

Kul utmaning! Man får ett ansikte bakom bloggen ... Rider du fortfarande?

Petra sa...

anna: Jag förlåter dig att du automatiskt tänker på gonorré när du tänker på mig...
vera. ja det är jätteroligt. Nej jag blev rädd, men islandshästar har jag vågat mig upp på lite smått

C. Meow sa...

Utmaningen avklarad! Riktigt roligt att tänka tillbaka :D

... och roligt att få lite bakgrunder till er tjejer

Solrosfrö sa...

Innan midnatt skall jag ha lagt ut den... *svettas* :)

Petra sa...

camilla. Ja, jag har varit inne och kollat, visst är det jätteroligt!
jessika: Du klarade det! Jätteroligt att läsa (och jag måste säga att du är så snygg på "profilbilden")

Editor sa...

Men du! Jag läste också konstvetenskap, började läsa det ht 1994, var du kvar då?

Petra sa...

caroline: Mitt minne...jag tror att jag var det. Jag har läst 60 p konstvetenskap och 20 p konstpedagogik på samma institution. Jag tog ut fil. kandexamen vt 95 så jag borde läst just konstped. ht 94 :-D