fredag

Nostalgibloggen - eller mitt 80-tal


Blev påmind av Sara om en av mina favoritgrupper på 80-talet; The Cult! Tack Sara!
Det här är sommaren 1987 i London för mig. Allt skulle vara "psykadeliskt" på alla klubbar och man ville se ut precis som bakgrundssångerskorna i The Cult... (de är tyvärr inte med i videon
:-(). Men herregud så töntiga de i bandet ser ut! Jag hade för mig att The Cult var ett fräckt band. Men ny tycker jag att gitarristen och basisten ser ut ungefär som om de var med i Aha.
Någon annan än jag och Sara som kommer ihåg The Cult?

12 kommentarer:

Peace in mind sa...

Å så klagar vi på Roger Pontare...jaja!

sara sa...

Haha, ja de ser lite töntiga ut! Men det gör inget – då var de ju hur coola som helst, eller hur? Dessutom verkar vi ha samma minne av Fjällrävenryggsäckar! ;-)

Mie sa...

Ha ha ja jag minns! Men DÅ var de coola;D

C. Meow sa...

Hm - jag tyckte Rick Astley och George Michael var heta så jag ska nog inte yttra mig *rodnar*

sara sa...

camilla: allt sånt är preskriberat nu! ;-)

Borsökna Östergård sa...

Cure däremot... Jag har inte ens varit inne och kolla på din länk. NU går jag in... kram

Borsökna Östergård sa...

Fan vilken bra låt, men ursäkta mig om de inte låter som Billy Idol?!

Anonym sa...

ja men självklart minns jag dem, och de var coola och mystiska!

Petra sa...

anna:: Ja, han var inte först!
mie: Visst var de!
camilla: Eeh, nej det ska du nog inte ;-P Fast lyssna på Sara!
sara: Allt, menar du det :-)
ankiefontän: De var lite samma andas barn! jag gillar fortfarande låten, faktiskt. P&K
åsa: Hej! Ja, jag hade också för mig att de var coola :-)

C. Meow sa...

Ja, lyssna på Sara. ALLT!! ;)

C. Meow sa...

Och för att spä på pinsamheterna, nä de här känner jag inte igen. Trodde du menade The Cure ... Herregud, när det gäller musik är jag riktigt kass :D

sara sa...

petra: ja, allt! Eller...? :-)