torsdag

Ett och två och ett och...

Vad är det för fel på män? Varför kan de inte ta ett steg till sidan och ett tillbaka i takt med musiken?? Jag pratar om "step-touch" som vi träningsmänniskor kallar det. Precis hemkommen från ett body-pumppass där jag förundrats över detta fenomen. Body-pump innebär att flera män bevistar passet, att lyfta tyngder är ju ändå manligt... Men när vi värmer upp...otroligt. Hur svårt kan det vara. Det är ju svårare att INTE ta stegen i takt. Roligt ser det ut och gör det väldigt svårt att koncentrera sig. Här vill jag gärna att män kommenterar och förklarar ;-P

12 kommentarer:

Anonym sa...

Fatta hur svårt det är, höger fot mot vänster och sen vänster fot mot höger.

//hälsn fr dysfunktionelle akademikern Carl

Åsa sa...

jag är nyss hemkommen från ett body step pass och jag hade en tjej bredvid mig som konstant var ur takt och på fel sida om brädan:) vi höll på att krocka flera gånger.

sara sa...

Jag har noll taktsinne och tror inte att jag skulle fixa det. På de step-pass jag vågar visa mig på är jag alltid en katastrof. Nu tränar jag på annat gym. Där det inte finns några klasser. :)

Peace in mind sa...

Å saknar step och pump, men det funkar inte alls med nacktjafset:(

C. Meow sa...

Hej Kexet!

Vi män har en lite annorlunda koppling av vår hjärna! Ingenting nedanför ögonbrynen är kopplat till den.

Puss - Jens Johnny

Petra sa...

Carl: Nej jag fattar ju inte det, men jag uppskattar att du vill förklara ;-P

stumpan: Man blir helt störd

sara: Men step är en annan sak, där har man även en bräda att hålla reda på. Men ett steg i sidled till vänster och ett till höger tror jag du klarar ändå :) Om inte så; äh bry dig inte om mig

anna: Nej men du yogar, det skulle jag vilja testa ocksså.

jens-johnny: Då var det som jag misstänkte ;-) Tack för att du bekräftade!

sara sa...

Jo, det är klart. Det har du nog rätt i. Kanske är det så att det är brädan som komplicerar allting! :)

Petra sa...

sara: Så är det absolut (talar av egen erfarenhet) :)

cruella sa...

Har de förstånd att ha lagom tunga vikter då, grabbarna? Jag har väl aldrig skrattat så mycket (i smyg, jag är en ganska fin människa ändå) som åt brandingenjören på vårt jobb. För honom signalerar vikter STOR GRABB, alltså måste han ha så tuuuunga vikter som möjligt. På bodypump.

Det såg faktiskt väldigt roligt ut när han la ihop två femkilosvikter och körde bakom huvudet. Vikterna gled som smörklickar i en het stekpanna, och det var ytterst nära att han knockat sig själv sanslös.

Petra sa...

cruella: DET är ett annat intressant fenomen som också iakttas ofta på mitt Bodypumppass. Oftast resulterar det i att de inte klarar att göra övningarna på rätt sätt. Men tunga vikter orkar de balansera karlakarlarna (stavas det så? Ser helkonstigt ut :-O)

Kajsa sa...

Jösses vad jag längtar efter ett rejält träningspass nudå! Barnvagnspromenader och jogging är trist i jämförelse, hur branta backarna än är. Första dan på jobbet är det jag som står i kö till gymmet!

Petra sa...

kajsa: Ja, det är lite lättare när man tränar i grupp tycker jag.