fredag

Nervgiftdagen.

Stina skriver så poetiskt om botox. Jag blir sugen. Vem vill ha hängiga kinder? Inte jag! Jag har börjat skärrskåda mina kinder på sista tiden...och de är hängiga. Jag hatar hängiga kinder. Men botox, jag har inte råd. Kan man skriva det på sin önskelista till jul: 1. Botox 2. morgonskor 3. grytlappar
Men faktiskt, jag har ju inte råd med botox (kolla förra inlägget vad jag gör på dagarna!) så jag har bestämt att jag kör budgetvarianten, jag rör inte ansiktet, inga leenden, inga grimaser (hur stavas det?). När jag jobbade på ett vårdhem (i köket) så fanns där en kvinna i 50-årsåldern, hon var totalförlamad, hade inte kunnat röra sitt ansikte på 10 år och alla sa att hon såg ut som att hon var 30, helt perfekta anletsdrag, inga rynkor. Så får det bli.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Hängiga kinder och obefintlig haka är mina skräckisar, så inget skrattande och inga winerbröd så det så.

smultron sa...

Underbar önskelista! Hahahaha, grytlappar och botox!

Kajsa sa...

Ja, och tänk på att bara ligga på rygg och sova så du inte får sömnrynkor på kinderna. Har du blekt tänderna så blir det till att dricka allt med sugrör så du inte fläckar ner de vita tänderna. Fast vänta nu... Sugrörsdrickande borde leda till fula rynkor runt läpparna? Vad göra? ;-)

Petra sa...

flicka: Hu! Nej så får det bli.

smultron: Det nödvändigaste bara ;)

kajsa: Jag låter bli att dricka också

Akan-Kakan sa...

Neeej, det är mycket finare med hängkinder och rynkor än att se stel och plastig ut! Tycker jag i alla fall.

/Hängkinden