måndag

Vampyrer undanbedes



Finns det någonting ointressantare just nu än vampyrer, vampyrserier, vampyrböcker, vampyrskådespelare, vampyrkläder, vampyrbimbos. Ja, allt med prefixet "vampyr" får mig att gäspa. Ändå ser man i var och varannan blogg, både tonårsflickors och mer mogna damers, inlägg om den sexige vampyrhunken "Whatshisname" och om bloddrypande kärleksvampyrböcker.
Jag provade att se ett avsnitt av True Blood, man vill ju hänga med, men det var som en parodi fast utan humor, en parodi som inte är rolig orkar jag inte lägga ner tid på. Serien lämnade mig totalt oberörd och då är jag ändå en person som har rykte om mig att uppskatta både skräckfilmer och skräckböcker (dvs Stephen King). Nej med min ålders rätt hävdar jag att det var bättre förr. När filmer som En vampyrs bekännelser, The Lost boys och den bästa av alla Dracula med Christhoper Lee som fick mig att på 70-talet när jag sett den ta på mig ett korshalsband när jag skulle gå och lägga mig, visades.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Hahaha! Ja själv fortsätter jag att varar helt såld på vampyrer (fast det var jag i ärlihetens namn långt före den här senaste tidens hype)

Petra sa...

Jasså du är en av dem...;)

Linda K sa...

kom igen nu, join the dark side ;D

Petra sa...

Linda K: *Håller upp korset*