fredag

A day at the races


Måste säga att jag är nöjd med Kristi himmelfärdsdagens utfall. Vi hade gäster i form av svåger, svägerska och kusiner + kompis till kusin. Hela dagen tillbringades på Jägersro och den så kallade Gentlemannadagen. Barnen skulle se Eric Saade och männen skulle se på travlopp. Mammorna fick mest se till så att barnen inte kom bort i trängseln, köpa lotter till barnen och ge barnen mat i form av churros, pizzabitar och chipspåsar. Min stackars Erik såg ingenting av konserten trots att han satt på mina axlar mest på grund av att alla andra som hade barn på sina axlar var pappor och därmed längre än jag.

Men sedan till dagens höjdpunkt. Jag fick för mig att sätta i två lopp. Jag tittade när hästarna defilerade och valde ut hästen jag tyckte såg starkast, piggast och stabilast ut. Såg lite till vilken kusk som körde samt att det inte skulle vara för låga odds (det är ju inte så roligt när man spelar för en tia att få 19 kr). Båda hästarna jag tog ut vann och det ledde till att jag kom hem med mer pengar än jag gick dit med trots en hel del utgifter i form av mat, lotter och godis. Samtidigt var det extra kul att jag som verkligen aldrig spelar slog sambon och hans bror som fick stå där med långa näsor när jag hämtade mina vinster.

Kvällen avslutades med middag och sällskapsspel (och en hel del vin). Till dessert hade jag Åsas fantastiska glassdessert och alla blev helt betagna. Det slutade med att jag fick ge bort receptet.

Idag står det på mitt schema att jag ska ut och springa. Det får nog bli lite senare ikväll när jag känner mig starkare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott att receptet kom till användning! Spread it on. :) Vad roligt det verkade för mammorna på racet ;) haha - klassiskt! Hoppas de åtminstone slet till sig en chipspåse emellanåt. ;)