onsdag

Let´s dance folks!

Jag och Erik jammade lite själva istället.

Jag blev sugen på att prova på en BodyJamklass. Tror jag blev inspirerad av Åsa:) som var snäll och lovade connecta sina connections för att fixa ett provpass i Malmö. Men det var lättare sagt än gjort. Mina egna efterforskningar har visat att det i landets tredje största stad endast finns ett gym som har Body Jam på programmet och då bara en ynka klass i veckan!

Vad är det för fel på folk? Jag förstår ju att det är efterfrågan som styr men ändå i en storstad. Varför vill alla gå på spinning? Det finns 100. 000 spinningklasser varje vecka i Malmö! (jag kan ha tagit i lite där..) Spinning är för mig lika lockande som att springa på ett löpband dvs inte alls.

Tycker mig också märka att det är väldigt glest med folk på SATS röda pass (inte på Malmö City kanske och det är tur) medan Body Pump och Core pass är överfulla. Och man lanserar nya pass "inspirerade av skolgympan". Är det verkligen back to basic som gäller? Hoppas, hoppas inte. Det krävs lite koreografiska utmaningar för att man inte ska märka att man egentligen inte orkar köra så hårt som man gör.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Va?! Galet trist! Ja, vad jag förstod så hade ingen av mina "connections" fasta pass längre. :( Tur att coole Erik jammade lite med dig istället! :)

Petra sa...

Ja, men det är verkligen trist!. Dock kollade jag in ett av gymmen du skrev "Yes Sport och fitness". Det ligger i Ystad och är inte riktigt mina hoods :) men där hittade jag en gammal kompis som instruktör, det hade jag ingen aaaning om. Dessutom hade de Body Jam.

Anonym sa...

Haha.. Va bra då kom iaf nåt bra av en smärre(!) geografimiss.. :)

Petra sa...

Ja, och jag kanske rent av beger mig till Ystad. Jättefint på sommaren :)

Anonym sa...

Tycker du ska unna dig ett par skor och åka till Ystad och glassa! Och jamma då såklart.. :) (Unna är för övrigt ett av de mest missbrukade orden genom tiderna hehe)

soffan sa...

Jag tjatar och tjatar och tjatar om att vi ska plocka in BODYJAM på Fitness24seven! När jag har tröttat ut min gruppträningsansvariga så pass att hon ger upp så lovar jag att larma :). I nuläget dock, tycker hon mest att jag är skitjobbig, så det kanske eventuellt inte är helt rätt metod...? ;)

Petra sa...

Bra! Keep up the good work :)