fredag

Det bidde ingenting...

Jag kom hem från vip-kvällen påslös :-( Det rådde en lätt hysterisk stämning. Hela butiken fylldes snabbt av 15-25-åringar med lysten blick. De sökte av butiken med radarsyn och norpade snabbt åt sig alla åtråvärda plagg, hängde dem över armen och fortsatte så tills hela butiken var tom. Kön till provrummet var evighetslång och jag stod i den, med tre stackars plagg i 40 minuter, bröt sedan samman och provade kläderna (bara överdelar mind you) för öppen ridå framför en spegel. Men jag kom inte riktigt i stämning och blusen jag egentligen ville ha såg jag bara skymta förbi på expediter och över armen på fellow shoppers. Men de bjöd på mousserande vin!

7 kommentarer:

Lox sa...

Jag viskar nästan eftersom jag är rädd att jag ska bli påhoppad:

jag tycker att Topshop är hypat i Sverige. Man ser affärerna överallt i UK, och kvalitéen är inte så bra och överpriser tar de (ffa här). Och vi ska inte tala om fcuk vars kläder är urkassa som inte tål en tvätt. Båda påminner mig om Vero moda och Gina tricot. Vem hypar dem?

Vilket får mig att tänka på våra coola kompisar, som kom till vårt bröllop direkt från Japan, och föll pladask för... KappAhl. :D

Peace in mind sa...

Vip-kväll brukar framkalla hysteri, och det går oftast inte alls ihop med shoppinginspiration. Eller hur...Har varit med dottern några ggr på HM-släpp, och jesus...

Petra sa...

lox: Så himla fantastiska är de ju inte nej men de har en hel del söta blusar/toppar. Kvalitén däremot är säkert inget över sig. Men de har onekligen lyckats med sitt varumärke och som du säger; vem hypar Vero Moda, lite samma stuk på kläderna. Fast Kapp Ahl...det står jag inte ut med :-)
anna: jag brukar aldrig gå på sådant...trodde det skulle vara lite mer speciellt, men 20% är 20%!

Lox sa...

KappAhl dröjer det nog innan jag hypar... ;D

Petra sa...

lox: Vad bra...fast en sak kan de; jeans till barn. Jag köper alltid till min son där, helt enkla "rena" jeans med bra passform. Men deras damkläder, framförallt de mönstrade blusarna, hu!

Vera sa...

hahaha ... hysteriskt men gratis bubbel är aldrig fel. hoppas du drack en massa som kompensation ;)

Petra sa...

vera: nej, jag var så mätt efter italienska middagen...de borde gett mig en doggy-flaska!