onsdag

Låååång lista

Världens längsta lista (jag snodde lista och rubrik från Sara)
1. Hur gammal är du om fem år? pass...för gammal för att jag ska känna mig bekväm.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min kollega i expeditionen på jobbet
3. Hur lång är du? 1.68 Average
4. Vilken är den senaste filmen du sett? På bio: Madagaskar 2 DVD: This is England
5. Vem ringde du senast? Den värdelösa datafirman Komplett
6. Vem ringde dig senast? En forskare
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? sms:a eller msn:a (jag har lite telefonskräck...)
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta sedan 43 år
9. När såg du senast din mamma? I söndags
10. Vilken ögonfärg har du? Gröna
11. När vaknade du i dag? När klockan ringde 6.30
12. Vilken är din favoritjulsång? Hark! The herald angels sing
13. Vilken är din favoritplats? Siena i Italien, Venedig är inte dum det heller och London, och New York och min gata i stan (Malmö)
14. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Oj, en läskig fråga
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Vampyrer och djävulen och döden
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Min son
18. Hur stor är din säng? 90 cm tror jag, det är två som är sammansatta till en dubbelsäng
19. Har du stationär eller bärbar dator? Just nu ingen, se fråga 5
20. Sover du med eller utan kläder på dig? Med, absolut. Att sova naken får mig att känna mig otroligt naken....
21. Hur många kuddar har du i sängen? En
22. Vilka länder har du besökt? Nästan alla i Europa utom: Albanien, Bulgarien, Rumänien, Ungern, Tjeckien, Polen och Portugal. Också har jag besökt New York
23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Oxie och Malmö...
25. Är du social? Både och fast mest o (inte a) social
26. Vilken är din favoritglass? Riktigt god lakritsglass
27. Vilken är din favoritefterrätt? Beställer aldrig efterrätt men är otroligt förtjust i cheesecake
28. Tycker du om kinamat? Nej, inte vanlig svensk kinamat typ fyra små rätter och friterade räkor. Det tycker jag bläääää om
29. Tycker du om kaffe? Mycket
30. Vad dricker du till frukost? Beror på om jag har mycket tid eller inte så till vardags: te och helg: kaffe latte
31. Sover du på någon särskild sida? Jag kan absolut bara somna på magen
32. Kan du spela poker? Jag har gjort det men jag är ingen korthaj
33. Tycker du om att mysa/kela? Det beror på med vem. Är ingen kelig typ
34. Är du en beroende människa? Ja, av en del saker är jag säkert beroende
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej
36. Vill du ha barn? Ja
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, sedan har jag läst franska, spanska och italienska men kan dem kan jag inte
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, inte än
39. Föredrar du havet eller en bassäng? Bassäng kanske om den är brevid havet
40. Vad spenderar du helst pengar på? Mat faktiskt, lyxig mat och vin
41. Äger du dyrbara smycken? Nej tyvärr
42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Medium
43. Kan du rulla med tungan? Ja
44. Vem är den roligaste människan du känner? Det vet jag inte, det är många som är roliga på sitt sätt. Jag själv kan vara ganska rolig (och ganska tråkig också när jag är på det humöret)
45. Sover du med gosedjur? Tre levande katter
46. Vad har du för ringsignal? We are siamese (Från Lady och Lufsen)
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jadå
48. Hund eller katt? Måste man välja? Jag gillar alla djur. Men jag har tre katter. De behöver inte vara på dagis på dagarna.
49. Flirtar du mycket? Det kan jag inte påstå
50. Kan du byta olja på bilen? Det kan väl inte vara så svårt! Men jag har inget körkort
51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej
52. Vilken var den senaste boken du läste? Himmel och Helvete. Mord i Knutby av Terese Christiansson (tror jag hon hette)
53. Den bästa bok du läst? Länge tyckte jag Fanny av Erica Jong
54. Prenumererar du på någon veckotidning? O, ja! Hennes, Damernas, Femina Jag brukar växla (jag har senare insett att dessa inte är veckotidningar utan månadsdito, men ändå)
55. Dansar du i bilen? Tycker det verkar jobbigt.
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P1
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? 14 små 19 stora exl. moms
58. När var du i kyrkan senast? Skolavslutningen. Tyvärr ska jag dit i morgon, svärfars begravning :(
59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Musikläraren som varit med i Hoola Bandoola band
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? En vecka kanske. Vi campade ofta i Italien och Frankrike när jag var liten.

3 kommentarer:

Linda K sa...

shit vilken lång! jag lånar delar av den :D

Peace in mind sa...

Säger som Linda, shit va lång...

Vill du ha fler barn, eller är kvoten av underbara kids fylld???

Sara sa...

Skönt att höra att det finns fler utan körkort! :)