torsdag

Afro-tå


Under min jobbresa till Stockholm passade jag ju på att gå på ett afropass på Sats Odenplan. Det var mitt första och det var faktiskt jätteroligt! Jag kommer absolut att ta fler sådana klasser här i Malmö. Jag tror det har mycket att göra med att jag är äldre, jag bryr mig inte om om jag ser fånig ut när jag skakar loss :) Därför kan jag ta ut mig ordentligt och följa med i rytmen. Rytmen är lite annorlunda än vad man är van vid och kan vara ganska knepig, tycker jag.
Innan passet noterade jag en kvinna som hade tejp om båda sina stortår, "undrar vad hon råkat ut för" tänkte jag. Men bara tio minuter in i passet förstod jag henne! Båda mina egna stackars tår var totalt uppslitna, det blir tejp för mig nästa gång också. Nu måste jag gå och lägga mig, är otroligt trött. Jag blev väckt klockan 1.20 i natt av världens oväsen utanför hotellfönstret, det var maskiner och blinkande lampor. Jag kände mig tvungen att ringa ner till receptionen (det har jag aldrig gjort tidigare) "Vad är det som händer????!!! Ska det vara såhär?" "Ja, jag vet. De håller på att tvätta gatan" sa den stackars nattportiern.
Ok, men tvätta gatan klockan halv två i trettio minuter precis utanför Luntmakargatan 73 är det inte lite övernitiskt. Jag skojar inte. De höll på i minst trettio minuter. Helt vansinnigt.

Inga kommentarer: