torsdag

Byxbekymmer


Mina byxor

På min aerobicklass på Sats i går hände en obehaglig sak, instruktören trillade helt plötsligt omkull, mitt i en fartig koreografi! Hon chockad och skadade handleden lite. Jag led verkligen med henne, vilken miss liksom. Hon sa sedan att hon snubblat på sina långa byxor. Vilket osökt för mig in på mitt egna senaste inköp, ett par Puma FT 3/4 pants.

I och med mitt medlemskap i en av stadens proffsigaste motionsklubbar så har jag noterat att byxorna som gäller för träning nu för tiden ska vara stora, säckiga, gärna hänga lite i häcken och helst vara gjorda av vanligt "sweat-material", bomull alltså. Framförallt gäller detta tydligen på dansinriktade pass. Och eftersom det är sådana pass jag vill gå på så måste jag ju (!) införskaffa nya träningsbyxor. Det går ju inte att komma iklädd mina gamla smala jazzpants här inte.

Men att träna i säckiga bomullsbyxor som liksom hänger i ändan tycker jag verkar vara mycket oskönt, därför börjar jag med en kompromiss och har skaffat ett par capribyxor, inte gråa utan svarta, alla instruktörerna har gråa byxor men jag vill ju helst inte framhäva mitt största parti (häck och lår) utan håller frasen "svart förminskar" i minnet. Byxorna var sköna att träna i faktiskt, jag blev inte mer svettig än vanligt, vilket i och för sig borde vara en omöjlighet rent fysiologiskt. Men det kräver lite extra god vilja att titta på sig själv i spegeln och se ett par enorma vader sticka fram under knickerskanten....men det är väl en vanesak.

Så här ska man se ut

Inga kommentarer: