söndag

Dagens ansträngning: trädgårdsarbete


Nackdelen med att ha en trädgård: trädgårdsarbete. Jag uppskattar verkligen att ha en egen trädgård, att kunna gå rakt ut och sätta sig, äta ute när det är säsong och inte minst: grilla.
Men jag uppskattar tyvärr inte trädgårdsarbete, jag skulle som Anna Anka vilja ha en trädgårdsmästare. Höjden av lathet kanske, vår trädgård är ändå bara ca 300 m2. Extra arbetsamt blev det idag eftersom mitt lövräfsande väckte upp tusentals sovande nyckelpigor och eftersom min djurvänlighet är åt det extrema hållet så var jag tvungen att vänta till de kröp upp ur hink och säck själva för att inte riskera att de skulle stängas in och inte få uppleva ännu en vår...
Vckans träningsplanering följer:
måndag - kinesis...har anmält mig till detta pass utan att veta vad det är. Men det verkar vara det mest populära passet på SATS just nu iaf så det måste väl vara bra, funktionell styrka står det någonting om men jag har ingen aning! Scary! -inställt. Det bidde istället löpning ca 3 km
tisdag - vila och kastrering av liten katt (det ska jag dock inte göra själv...)
onsdag- Stockholm. har en liten förhoppning om att kunna träna på något SATS-center i huvudstaden. Vi får se. uppdate: Jag har fått en gästplats på Sats Odenplan på Afro med Camilla Kostenniemi. Vad roligt. Jag som aldrig tränat afro förr...vad ska man ha på sig?? - checkers!
torsdag - Stockholm
fredag - Dance aerobics
lördag - vila
söndag - Powerstep

6 kommentarer:

Ullis sa...

Jag har också trädgård och håller med om att det är underbart att kunna äta ute och grilla när det är säsong. Gillar att påta lite i trädgården, odla i trädgårdslandet och plantera blommor men grävandet och räfsandet får gärna någon annan göra! (fast jag får oftast göra även detta) ;)

Kinesis låter spännande, har inte koll på vad det är för något så jag väntar med spänning på din rapport. För min del vet jag inte vad det blir för träning imorgon, det beror på vad filéerna och rumpan säger ;P

Petra sa...

Ja odla är roligt. Det är grovarbetet som är det trista. Min man tycker tyvärr det är ännu tristare än vad jag tycker så..
Jag tänkte precis fega ur och boka mig på Bodypump istf kinesisen...men nu kan jag ju inte det :)

Peace in mind sa...

Jag håller så mycket med. Trädgården suger musten ur mig, eller inte förresten, för mannen gnor och jag låtsas vara upptagen. Hittar på tusen olika saker som är viktigare och påfallande ofta relaterade till datorn.

Petra sa...

Hej! Vad bra med en man som gnor :) Min tror inte på mig när jag säger mig vara upptagen...

Sara sa...

Åh, är du också tillbaka? Äntligen!

Petra sa...

Du är för söt Sara, du också tillbaks? Måste in och kolla
(får se hur länge jag håller ut här)