söndag

Varierad träning

Överallt läser man att det är bra att variera sin träning, att man inte får någon effekt av att gå på samma pass vecka ut och vecka in.
Sedan jag började på SATS har jag verkligen levt efter den devisen. Jag tror inte jag varit på samma pass med samma instruktör två gånger. Men det innebär också att jag är totalt lost när jag dyker upp på en dance aerobicsklass. Jag som inte brukar ha några problem med att fatta stegen snabbt och hänga med är nu som en yr höna, ständigt snurrande åt fel håll. Det gillar jag inte! Sedan tycker jag inte om när instruktören springer omkring och ställer sig på olika ställen i lokalen! Det är svårt nog att se henne när hon står där framme. Nej, jag måste nog lägga in ett fast danspass i veckan, så här kan jag inte ha det.
Idag var jag på Power step. Det är nog det tuffaste passet jag går på, känns otroligt effektivt med både styrka och kondition. Lite tråkig musik överlag men sista konditionslåten är perfekt (fast i en annan mix...).

Inga kommentarer: