söndag

Psoas Major

Läste ännu en artikel i iForm (jag måste ju ha valuta för pengarna) och den talade om för mig att min lite bulliga mage kunde mycket väl bero på att min Psoas Major var för stel! Där har vi det tänkte jag, det är höftbörjarmuskeln som motarbetar mig! Jag visste det.
Tidningen beskrev hur man skulle testa sin höftböjarmuskel genom att lägga sig på ett bord och lyfta upp det ena benet till magen, om man sedan hade svårt att få ner det andra benet parallellt med bordet DÅ var det Psoas Majors fel och då kan man inte hjälpa att man har en putande mage. Men boten är också enkel i sådant fall: strecha höftböjaren! Testet kallas för "Thomas test". Men till min besvikelse hade jag inga som helst problem att få ner benet i bordet...

Jag vet inte om det är Thomas på bilden. Jag ifrågasätter i såfall hans ärliga uppsåt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

mycket intressant, tack

Petra sa...

Youre welcome :)