lördag

Bohemian chic




Jag var på möte i huvudstaden och hade bokat in mig på mitt favorithotell men fick en förfrågan om att byta eftersom det var dubbelbokat. Alternativet de hade ordnat var Story hotel en bit ner på gatan. Jag har ju läst att Story hotel är "the place to be" så jag tackade ja. Alltid kul att prova något nytt. Hotellet marknadsför sig som "bohemian chic". Och man anstränger sig verkligen. Bohemian chic innebär tydligen att man tapetserar med en chic tapet som man sedan river ner på ett bohemiskt sätt (se bilden). We´re not impressed.


Det chica var också att man istället för garderob hade ett räcke med galgar att hänga kläderna på. Rummet hade ett märkligt ljus som gjorde det helt omöljligt att sminka sig och se normal ut. Sängen var dock fantastiskt skön och den stora plattteven var ett plus.
Men frukosten...vilken besvikelse. Jag är en stor hotellfrukostkonnässör och jag vet precis vad jag vill ha :) Man hade väldigt chict porslin men ett mycket ochict brödutbud. Trasiga brödskivor, helt omöjliga att äta, miniatyrbullar och that´s it. (mesig) Ost, kalkon och lite marmelad till pålägg. Jag skulle stått på mig och krävt att få bo på Riddargatan, deras frukost är underbar.
Jag ska nog starta en hotellblogg vid närmare eftertanke. Jag älskar att bo på hotell, det är en riktig lyx att få vara helt själv och ligga i en skön hotellsäng och läsa, dricka lite vin och zappa på Tv:n. Allra bäst är det om hotellrummet har badkar också.

Inga kommentarer: