tisdag

Att löpa eller inte löpa :O



Ich habe angst! Jag har anmält mig till Topploppet i Stockholm den 2:e oktober. Tyckte när jag anmälde mig i somras att det var tryggt långt borta (ett resonemang som visat sig inte vara så listigt). Jag insåg senare (nu) att det kommer att bli svårt rent logistikmässigt. Jag har inte råd att spendera några större summor på en stockholmsweekend (en Londondito väntar längre fram) så jag får begränsa mig till en övernattning (gratis för bonuspoäng på Choice). Men då loppet börjar kl. 14 måste jag ta tåget från Malmö klockan sju. Och att ladda upp på tåg i fyra timmar inför mitt första springlopp, byta om på tågtoalett, äta en snabb lunch på Centralen, hasta iväg till Hagaparken (var?!?). Detta förutsatt att tåget inte är försenat för då är det liksom kört ändå. Ja...hur tänkte jag där? Det kan ha varit gratis sportbehå och en goodiebag som fick mig att slå till.
Det får nog bli avbokning.
Någon sa "Men spring iform-loppet i Malmö den 31/8 istället". Men hjälp! Det är ju om två veckor. Då hinner jag ju inte bli bättre, dessutom kan någon se mig. Iiiihhhhh.

2 kommentarer:

Editor sa...

Byt till Malmö så kanske vi ses, om mitt knä håller. Du får ju en hel massa saker i goodiebagen + en tjusig lila tröja... Åsså ta 5-km-rundan, det klarar du lätt!

Petra sa...

Oj, ska du springa! Säkert 10 km och jättesnabbt :)
Jag måste fundera ett tag, goodiebagen lockar förstås....
Har du anmält dig?